کد خبر 76004
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶

حسن روحاني احتمالا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نامزد مي شود و سر ليست كارگزاران خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از کیهان،در حالي كه برخي منابع رسانه اي خبر مذكور را منتشر كرده، محسن هاشمي از چنين امري ابراز بي اطلاعي مي كند. نام محسن هاشمي پيش از اين به عنوان گزينه محتمل براي سر ليستي حزب كارگزاران مطرح شده بود.
محسن هاشمي درباره احتمال سرليستي حسن روحاني گفته است: در مورد سر ليست حزب كارگزاران تاكنون صحبتي نشده و من اولين بار است كه اين خبر را مي شنوم.
حسن روحاني به اعتبار نزديكي به اصلاح طلبان و كارگزاران مدت هاست در جلسات جامعه روحانيت شركت نمي كند.
حزب كارگزاران از انتخابات مجلس پنجم (سال 1374) راه خود را از جامعه روحانيت و جريان فقاهتي جدا كرد و عملا در انتخابات رياست جمهوري دوره هفتم (سال 76) به جريان تجديدنظر طلب پيوست. با اين وجود كارگزاران همواره نقشي دوگانه ايفا كرده و به اعتبار برخي ارتباطات از جمله با آقاي هاشمي، عملا نقش شقاق افكن ميان نيروهاي انقلابي داشت هر چند كه اين نقش به مرور زمان از تاثير افتاد. كارگزاراني ها- افرادي نظير حسين مرعشي- در انتخابات سال 88 نيز كوشيدند با طرح بحث هايي نظير دولت ائتلافي، در جبهه اصولگرايان اختلاف بياندازند. برخي افراد تندروي اين طيف در عين حال از فضاي رفتارهاي قانوني خارج شده و وارد بازي جريان فتنه و آشوب شدند و بنابراين طيف كارگزاران در انتخابات آتي مجلس عملا دو طيف خواهد شد؛ طيفي كه مايل است درون نظام بماند و وارد انتخابات شود و عرصه را بر خود نبندد و طيف دومي كه همچنان مايل به همكاري با جريان ساختارشكن و فتنه گر است.
جريان راديكال و افراطي نفاق جديد پس از شكست سنگين در فتنه سال 88، دنبال بازسازي همان فضاي تنش و تعارض است و در عين حال به سفارش خارجي، روي پروژه تحريم انتخابات كار مي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس